Samsung i8910 HD zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung i8910 HD zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

dthom 22-11-2010
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

telefoon werkt perfekt op een aantal minpunten na:

als je een nummer belt waarbij je een keuze menu heb, ben je vaak te laat met kiezen omdat de dailer eerst open moet.

ze zeggen dat het een quadband is maar had geen netwerk op de bahamas, met de plaatselijke telecom gebeld en volgens hun ligt het aan de telefoon.

Slechte service van samsung.

delenzina 26-11-2009

Wat nou Samsung I8910?
Koop een Nokia 5800 Music Express, en je ben veel goedkoper uit. Ja inderdaad, dezelfde functies en lay-out! Dat grotere scherm, dat is wel aardig, ook de 8Mp camera is interessant. Maar wil je echt mooie foto's maken neem dan je camera mee. Ik heb beide toestellen, dus ik kan kiezen welke ik mee op pad neem.
Samsung heeft kennelijk gekozen voor zekerheid, net zoals Ford heeft gekozen (met de kleinste auto) voor Fiat.

josie551 21-11-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Ik heb de I8910 HD nu meer dan 4 maanden in bezit en ga er voor de 2e keer mee terug, ben totaal niet tevreden over het toestel. Toestel loopt constant vast met internetten, bellen kan ik amper gesprek word constant verbroken en ik kan mijn agenda niet gebruiken omdat het alarm 9 van de 10 keer niet afgaat. Ik wil een ander toestel en nooit geen Samsung meer een afrader dus dit toestel wat mij betreft hopelijk hebben anderen meer geluk.

marc234 02-10-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

mooi toestel met veel mogelijkheden. Ik had meer verwacht van de foto- en videokwaliteit .Zeer matige foto's (in hoogste resolutie) dus die 8 megapixels zeggen niets. Videoopnames zijn redelijk maar niet meer dan dat. Ik zou het geen HD noemen

molengraaf1973 25-09-2009

---------- update review 25-09-2009 ----------
gisteren eindelijk de telefoon terug kunnen brengen! Na 2 maanden geen ontvangst, geen bluetooth, reparaties door samsung etc kan ik nu gewoon bellen met mijn telefoon van 3 jaar oud, sterker nog, ik heb zelfs ontvangst in de auto! Ik ga voor het origineel, een iphone......

---------- oude review 13-07-2009 ----------
Ik snap niet dat iedereen zo lyrisch is over deze telefoon. Ja, hij is snel, het beeldscherm is super helder en de mogenlijkheden zijn enorm, maar van de andere kant moet het ding kunnen bellen en langer dan een dag meegaan en daar zit nu het probleem:

Batterij de eerste 2x volledig leeg laten lopen en weer opgeladen. Nu met een beetje bellen binnen 24 uur compleet leeg. Kwaliteit geluid bij bellen zeer matig. Foto's niet beter als bij mijn vorige telefoon; N95.

Kortom leuk speeltje maar ik heb hem toch ook wel gekocht om er mee te bellen......

rinus 16-09-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Ik heb de i8910 nu een maandje in bezit en ben erg tevreden.

Vooral sinds de laatste firmware update werkt alles veel sneller.
Met name de web browser is nu goed bruikbaar.
Filmpjes zijn heel erg goed, de fotos zijn vergeleken met een echte camera wat onscherp.
De lens is natuurlijk niet te vergelijken.

Muzie klinkt wat schel uit de luidsprekers, maar prima via de koptelefoon.

Het OS werkt goed. In tegenstelling tot de iPhone is er multi tasking. De nieuwe 3d task manager ziet er erg mooi uit.

Op het net is na enig zoeken best redelijk veel software te vinden.
Ik heb een prima navigatie systeem (nDrive) gevonden.

Sommige software moet gesigned worden. Dat kost even werk om uit te zoeken hoe dat moet, maar is daarna geen probleem meer.

Ook kun je skype gebruiken wanneer je wifi ontvangst hebt. Heel handig.

iPhone of i8910?
Qua mogelijkheden biedt de i8910 veel meer.

Ik zou voor de iPhone kiezen als je kickt op de vele applicaties / hardware die ervoor beschikbaar is.

De essentiele applicaties ontbreken echter niet voor de i8910.

Ikzelf vind het belangrijk om altijd een redelijk goede camera bij me te hebben, en de mogelijkheid om op het net te kijken en emails te lezen.

Prima telefoon.

Vogelgriep 10-08-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Wat een mooi toestel. Alleen een Smartphone is volgens mij een verkeerde omschtijving: SmartPC zou beter zijn.
Fantastisch HD Video mogelijk en ook HD video opnemen met de 8 Megapix sensor.

En daar zit het probleempje; ik krijg er geen enkele mooie foto uit. Mijn vorigr SE K850 met 5 Megapix gaf veel mooiere foto's.

Het toestel is ook groot, ja zelfs groter dan de iPhone.

Geluid via ingebouwde speakers is voorzien van veel hoge schelle tonen. Een veel beter geluid is hoorbaar via een In-Ear setje. Ik heb zelf een Sennheiser setje met perfect geluid.

Ik ga hem toch maar ruilen, krijg hem niet in mijn achterzak.... zonde, want wat is tie mooi en degelijk.

arthur35 06-08-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Heb de Samsung nu 1 week in mijn bezit en wat een super toestel !; lekker groot echt werkend touchscreen, prima geluid en wat voor mij erg belangrijk was/ is hij werkt met Symbian.

Heb hiervoor de eerste Omnia gehad en deze werkte met windows Mobile, wat een verschrikking, nee geef me dan maar de i8910.

Wat mij opvalt is dat in vele revieuws er geklaagd wordt over de batterij en het geluid; over beiden ben ik zeer te spreken, vergeet niet dat er vele opties op zitten en dit uiteraard veel van de batterij vergt.

Ik heb al vele toestellen gehad en ik moet zeggen dat deze toch echt de beste is die ik tot nu toe heb gehad.

Het enigste nadeel wat ik kan bedenken heeft niks met het toestel te maken maar met de handleiding, deze is echt 3x niks (maar goed als je de doos van de i8910 bekijkt snap je ook waarom er geen echte handleiding bijzit :-)

Nog 1 tip, wil je navigatie draaien probeer dan Sygic Mobile eens, werkt als een perfekt op dit toestel

remco1975 30-07-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Ik heb deze geweldige telefoon een week en vind het een heel fijn toestel.

Het touchscreen werkt erg goed en zou niet weten waarom ik de iphone moet nemen.

Ik dacht dat hij groot zou zijn, maar vind het wel meevallen. Aangezien hij niet dik is kun je hem makkelijk in je broekzak kwijt.

Ik hoorde over klachten over het geluid, maar daar heb ik geen last van.

Ook foto opnames en videoopnames zijn geweldig mooi. Iedereen is verbaasd hoe mooi helder deze op het scherm zijn.

Al met al een erg aanrader als je een iets groter touchscreen telefoon wilt hebben en iets anders wilt dan een iphone, die iedereen al heeft.

Voordeel is ook dat je niet vast zit aan een bepaalde provider, maar er 1 kan uitzoeken.

tb62 16-07-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Ik heb deze telefoon nu enkele weken in bezit.
De telefoon is niet slecht. Niet meer, niet minder!

De performance komt niet in de buurt van de iPhone 3GS. En dat terwijl beide een gelijk geklokte processor hebben. Ook de applicaties blijven achter bij de 3Gs. Wat goed is, is de camera (zowel video als foto, maar bij video opname moet je er rekening mee houden dat de geluidskwaliteit dankzij een zeer middelmatige AMR codec zeer te wensen over laat). De muziek speler is erg goed. Deze heeft bepaalde opties waardoor de klankbeeld bij hoofdtelefoons aanmerkelijk prettiger is dan bij de iPhone.

Alles bij elkaar opgeteld ben ik van mening dat de i8910 niet slecht is maar niet in de buurt komt van de iPhone 3Gs

Deze telefoon maakt het nog maar eens duidelijk dat specs alleen nog niet zoveel zeggen. Het gaat om het totaal van hardware, OS en software.

En dan nog iets: Samsung heeft nieuw firmware vrijgegeven. Met deze firmware zou ondermeer het codec probleem bij video opnames opgelost moeten zijn. Helaas is die firmware niet gratis en kan alleen via service centers worden gedaan. Dit maakt nog maar eens duidelijk dat service bij samsung geen hoge prioriteit heeft!

Als je nog twijfelt, kijk dan eerst eens bij andere merken. Nogmaals, specs zeggen niet alles!!!!!

gozer33 15-07-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Telefoon is gewoon met 1 woord geweldig! Zou geen ander meer willen. Zo veel mogelijkheden en beeld is helemaal te gek. Het geluid vind ik ook niet slecht. Ik ben er dan ook zeer tevreden over.

molengraaf1973 13-07-2009

Jeroen W. 09-07-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Een goede maand geleden heb ik mijn abonnement verlengd en hierbij een nokia N96 aangeschaft. Deze beviel me totaal niet: het toestel was traag en na enkele dagen had ik al stof op het scherm.

Als 'trouwe' nokia gebruiker toen de stap genomen om de Omnia HD aan te schaffen, aangezien dit toestel ook op symbian loopt en ik het een fijn besturingssysteem vind.

Maar wat een verschil, ik heb nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf van deze telefoon! Het beeld is groot en glashelder. M'n mond viel open bij het bekijken van de demofilmpjes. Daarnaast is het toestel ontzettend snel vergeleken bij de Nokia N series (die rond de 400 Mhz zitten, tegenover de ruime 600 Mhz van de Omnia HD!)

Het touchscreen werkt fijn en precies. Het typen van smsjes is geen probleem en het navigeren door de menu's gaat als een mes door een pakje boter. Het toestel reageert direct op je opdracht, dus geen 'laad' tekentje (*kuch*, zoals bij Nokia).

Wel al een paar kleine nadelen gevonden: er moet in het menu twee keer geklikt worden voordat iets opent. Opzich geen groot probleem. Iets wat wel vervelend is, is dat het toestel (als je deze neerlegt op de tafel) dit registreert als een klik. Als je een smsje typt en je legt hem te hard neer, dan verstuurt hij het smsje. Maargoed, dit zijn kleine dingen die je in je achterhoofd houdt.

Conclusie:

De telefoon is makkelijk en snel te bedienen (mits wat kennis van het symbian systeem aanwezig is). Camera is van supergoede kwaliteit en het terugkijken van foto's gaat perfect op het glasheldere scherm.

Een toptelefoon dus, zeker een aanrader!

wiet van helmond 07-07-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Fantastisch toestel en zelfs door niet gsm-nerds simpel te bedienen. Camera van super kwaliteit. Eigenlijk de eerste gsm die ik zie met een echte goede camera.

Erwin2323 24-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Omdat ik geen aple fan ben maar de i phone wel een mooi toestel vind. heb ik gewacht op een toestel die hetzelfde presteerd, en zelfs meer. wat een beeld kraak zuiver. en het geluid voor een telefoon, mooi hoor. en er zitten best wel wat functies op, die soms wel moeilijk te vinden zijn, maar ja als je zo`n telefoon hebt wil je natuurlijk er ook mee spelen. jammer dat het spel gebeuren is achter gebleven, een spelletje en dan nog auto racen ook, jammer. maar route 66 (gratis)gaat vast een heleboel goed maken hoop ik, helaas bestellen via de post en dan maar hopen dat ik dat programma ook daadwerkelijk krijg. bij sony ericsson is dit al eens mis gegaan.
Ik kan de telefoon echt aanraden, want voorzover ik kan beoordelen is de nieuwe i phone niets beter dan dit toestel.

franil 23-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Kort en duidelijk: een geweldige telefoon, die ook nog een goede camera is. Het geluid is zonder headset wat pover, maar met... prima!! Batterij verbruik valt reuze mee. Zoals gebruikelijk eerst een paar keer helemaal leeg laten worden, dan helemaal opladen. Bij mij gaat hij nu al ruim 4 dagen mee, met bellen (niet zo veel), internetten en muziek luisteren. Wel opletten, dat je elk gebruikt programma helemaal afsluit, anders blijven ze op de achtergrond doorwerken, en dat kost batterijtijd. Jammer, dat er alleen een snelstartgids wordt bijgeleverd, met een handleiding zou je sneller alles gevonden hebben, nu is het nog wat zoeken, maar het menu werkt fijn.
Ondanks het grote scherm, valt het formaat best mee. Ter bescherming van het display heb ik er direct een protectie op aangebracht, en draag hem in een riemtasje.

Jeffiie18 09-06-2009

Heeey

ook ik ben sinds vandaag in het bezit van de i8910 HD. Heb veel mobieltjes gehad maar deze slaat echt alles. Echt een SUPER toestel.
Ik heb slechte ervaring met touch screens maar deze reageert heel nauwkeurig en handig dat je dat trillen aan/uit kan zetten als je het scherm aanraakt.

Het beeld is echt FANTASTISCH mooi! scherper als dat ik op me samsung LCD heb geloof me! allemaal vet scherp en t geluid in Dolby Surround is echt MEGA hard met bass!

Foto's zijn super scherp want ook daar is HD in gestopt en het opnemen van video's gebeurd zonder vertraging (ook in het donker). Ik dacht eerst dat zo'n klein lampje weinig licht kon maken, maar het verlicht me hele kamer gwn! SUPER LED!

Kortom is het gwn een SUPER toestel. Een echte aanrader als je een Samsung Fan bent en een telefoon wil die alles heeft en ook echt presteerd op wat ie kan ;) wat je ziet is wat je krijgt!

Grtz Jeff

Paul_de_Boer 08-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Na de eerdere aanschaf van een HTC Touch Diamond en een Blackberry Storm is dit echt een verademing.

Bediening
Dit toestel komt qua bediening heel dicht in de buurt van de Iphone. De zelfde aanraakgevoeligheid en flow door lijsten heen (Bij de Touch bijvoorbeeld kun je maar per foto doorscrollen, en dat werkt niet zo goed met veel foto's en veel contacten). Het idee achter het klik scherm van de Blackberry is wel innovatief maar in de praktijk werkt het te traag als je snel een sms wilt sturen. De Samsung heeft een soortgelijke feedback, met een qua strekte instelbaar trillertje en een instelbaar geluidje (kan allemaal ook uit).
De Blackberry is sowieso traag in de bediening. Soms klik je ergens op en dan moet je echt even wachten tot er iets gebeurt. En als je dan al in een volgend mennu ergens op geklikt dacht te hebben, blijkt het de verkeerde knop te zijn. Frusterened.
En bij de HTC had je af en toe echt het pennetje nodig om iets op een dieper nivveau te kunnen bedienen. En dat heb ik nu helemaal niet.

Bellen
Als je wilt bellen kun je met een vereenvoudigde invoer een contact zoeken: je ziet alleen de letters in beeld die voorkomen in de contacten. Hoe meer je typt, hoe minder keuzes er nog zijn. Op zich handig, maar soms even wennen. Als je bijvoorbeeld twee A's achter elkaar in wilt toetsen, dan kan het zijn dat de twee aan te klikken A opeens op een andere plek in het scherm staat.

Muziek
Prima player en goede kwaliteit. Ook een soort cover flow.

Camera
De veelgeprezen camera is in de praktijk ook echt goed. De fotocamera reageert verbazingwekkend snel voor een mobiele telefoon, niet echt veel vertraging na het indruk van de ontspan knop. Bewegende objecten worden niet heel gefotografeerd.
Mooi optie: panorama's maken: start de panorama opname en de camera wijst aan waar je de camera moet houden om de volgende foto te nemen; heb je de aanwijzer in het midden dan wordt de foto vanzelf genomen; Jammer dat de resolutie van de panorama vrij laag is)
De video camera is ook echt fantastisch.

Scherm
En wat een feest om de films of zelf gedownloade films te kunnen kijken op het prachtige scherm. Handig is dat je niets hoeft om te zetten qua video, je kunt gewoon divx bekijken.
Wel 1 nadeel aan de foto viewer: ze hebben bedacht dat het leuk is dat als je de camera scheef houdt, dat de foto's dan door beeld schuiven. Maar dat is erg lastig als je een staande foto wilt laten zien: dan schuif je dus automatisch naar de volgende of vorige foto's in de serie. Is mnisschien wel uit te zetten, maar nog niet ontdekt.

Widgets
Ik hou zelf niet zo van Widgets op de homepage, wordt snel rommelig. Ik heb nu gewoon de standaard interface er op staan, dan zie je in 1 oogopslag je aankomende afspraken. Ik zag nog geen widget die dat deed (wel agenda tonen, maar dus niet de afspraken van vandaag en morgen direct op een rijtje), misschien wel te downloaden.

Email
De email komt keurig binnen op mijn telefoon. Eenvoudig te bedienen en goed te lezen. En geen apart abonnement nodig zoals bij de Blackberry.

Navigatie
Route 66 is geinstalleerd maar zonder kaarten. Die kun je aanschaffen in de (online)winkel. Ga ik niet doen, ik heb liever Tomtom, er is geen betere navigatie...

Batterij
De batterij gaat vrij lang mee, zeker vergeleken met de Blackberry en de HTC. Maar na twee dagen gewoon gebruik moet hij toch aan de stroom (via USB of 220V)

Vormgeving
Het apparaat ziet er best goed uit, niet zo strak als de Iphone, maar wel lekker strak. En beter dan de HTC: als je die op je bureau hebt liggen en wat in wilt toetsen dan wiebelt deze door het diamond-design.
De Samsung zit wel snel onder de vingerafrdukken.
De telefoon voelt heel degelijk aan.

Conclusie
Eindelijk ben ik tevreden met mijn toestel. Niet allemaal tienen, daar geloof ik niet zo in.

eedydarts 07-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

wat een mobiel top zeer helder en scherp touchscreen scherm de kleuren spatten ervanaf super simpele bediening en heel snel besturingssysteem gewoon top of de bil op dit moment

Bjorn de Vries 07-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Pluspunten

- Zeer mooi scherm
- Goed geluid
- Goeie kwaliteit fotos en video
- Touch werkt heel erg goed en wendt snel
- GPS werkt prima met google Maps
- Snel internet

Minpunten

- Batterij gaat met gebruik snel leeg, maar standby goed tedoen
- Route 66 mobile 8 for symbian werkt het touch niet.
- Bereik minder dan verwacht had maar wel voldoende (KPN)

hermm 05-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

heb toestel een paar dagen in bezit voelt echt degelijk aan
vergeleken met mijn n95 scherm niet van plastic maar glas gps werkt echt binnen 5-10 sec al zelfs in huis.
wel even wennen aan het touchscreen maar alles
werkt tot nu echt perfect

siepie 05-06-2009
Geschreven voor: Samsung i8910 HD zwart

Pluspunten:
- waanzinnig mooi en scherp beeldscherm, ook in de zon redelijk te zien.
- touchscreen werkt erg nauwkeurig.
- heel veel mogelijkheden, die ook nog werken

Minpunten:
- krijg gps niet aan de praat.
- vind de hulpfunctie niet erg overzichtelijk, en de menustructuur ook niet altijd